Els túnels són habituals al costat dels grans monuments del món
El suburbà també passa pel visitat Arc de Triomf i diverses boques d'aquest transport deixen el viatger al costat del monument. El tren RER, que equivaldria al nostre sistema de Rodalies, també circula per sota d'aquesta transitada plaça i, en conseqüència, sota l'arc.
Londres tampoc és l'excepció. Es tracta del primer metro del món que va començar a funcionar, el 1863, i per això molts dels immobles antics estaven aixecats. És el cas de la catedral de Saint Paul, situada a pocs metres de la parada de metro del mateix nom, informa Begoña Arce. Passa el mateix amb la parada de Westminster, que està ubicada al costat de la seu parlamentària.
Una obra semblant va despertar a Madrid el rebuig d'alguns experts. A finals del 1996, el professor d'arqueologia medieval Luis Mora-Figueroa va llançar un crit d'alerta contra les obres del túnel per a automòbils que s'estava construint aleshores sota el carrer de Bailén, literalment enganxat al Palau Reial. Segons l'expert, la galeria posava en perill els fonaments de l'edifici des del qual el general Franco saludava els seus incondicionals. Una trobada d'experts en estructures que va tenir lloc al cap d'unes setmanes va determinar que els treballs no l'afectarien "ni de broma".
"L'opinió de Mora-Figueroa és la d'una persona que no és experta en estructures del segle XX. Hi ha milers de túnels enganxats a edificis a tot el món", va respondre el director d'obres de l'ajuntament, aleshores governat pel PP. ¿Saben què va opinar l'oposició del PSOE? Va posar el crit al cel i va demanar la intervenció dels ministeris de Cultura i Interior. Onze anys després, pel túnel passen 60.000 turismes i camions al dia, el Palau Reial segueix al seu lloc i el PP, a més d'arrasar en vots, ha convertit Madrid en la ciutat dels túnels.
Atac a la inteligència per part de El Periódico.
L'Arc del Triomf té 51m d'alçada i la construcció és semblant a una caixa de sabates. La Sagrada Família farà 170m d'alçada i és semblant a les fràgils estalagmites. I a més tenen la barra de comparar túnels de cotxes i metros amb un tren d'alta velocitat. El Palacio Real de Madrid té 131m d'altura i també és una caixa de sabates.
Senyors de El Periódico: El metro JA passa pel costat mateix de la Sagrada Família. Gràcies per escriure un article que no diu mentides (certament hi ha molts túnels al costat de grans monuments), però manipula descaradament.
1 comments:
Catalunya no és Espanya ni ho serà mai !
Seria sempre amb Oleguer Presas i Renom .
MARC-SABATES.COM
FUTBOL CLUB BARCELONA
NACIO CATALANA //// 2014 .
Publica un comentari a l'entrada