dimarts, 25 de desembre del 2007

L'enquesta de la setmana passada era massa fàcil, és evident que els del PSC fan l'indi dins del PSOE a Madrid. El que no entenc és quina neurona guionista li va indicar al Montilla que era bo que ell digués que no fan l'indi. En fi, ja s'ho farà.

La nova enquesta té més de suc, l'he pensat ara en cinc minuts perquè les que m'han passat pel cap durant la setmana no són gaire bones.

Es pot fer política per internet?

És una eina més

Ho canviarà tot

Podria posar més respostes, i podrien ser més completes, però, mira, per això vam decidir fer una entrada al bloc per cada enquesta :)

La meva impressió sobre això de la política per internet és:

Primer: internet és molt fred i distant, a la política li agrada fer bullir l'olla, més contacte i més humanitat. A internet les coses són planes, et quedes amb les paraules. Inclús quan veus un vídeo a internet saps que només l'estàs mirant tu, no és com veure-ho a la tele.

La tele encara que no la miris continua tenint sentit per ella mateixa, les coses que passen a internet no.

I encara hi ha una altra cosa: el que és important de la tele és sortir-hi, i després ja diràs alguna cosa. En canvi a internet pots dir moltes coses i que no importin gens. El que escriguis ho pot llegir molta gent, però fins i tot així pot seguir sent irrellevant.

Els polítics d'aquí i de fora que han volgut fer servir internet com a "internet" i no com a lloc on posar fotos i escrits varis no se n'han sortit. I jo, quan llegeixo un bloc o web d'algun partit polític o polític en actiu ja estic pensant en quina moto em voldrà vendre, és a dir, no me'ls crec. Internet, perquè funcioni, t'has de creure les coses. No pots estar llegint un comentari a a una película i pensant a la vegada que qui ho ha escrit té motius per enganyar-te.

Jo no sé fins a quin punt un polític té temps o n'ha de tenir per escriure cosetes en un bloc que, a més, seran les mateixes que dirà quan l'entrevistin.

Però per altra banda, internet és comunicació i la política necessita comunicació. Així que sembla el matrimoni perfecte. Però per l'altra banda d'aquesta altra banda, no m'imagino part de la ciutadania subscrita per RSS per saber què diu cada partit polític.

Així que, com a resum de la meva resposta (no s'hi val a copiar-la), podria dir que internet serà una eina més per fer política i que ho canviarà tot però no sé si canviarà ben bé gran cosa. (i disculpeu-me per donar una resposta sossa i no un comentari aclaparador com us tinc acostumats).