divendres, 18 de maig del 2007

Democràcia
A mi, que no sóc partidari de prohibir cap opció política, m'agradaria que algú m'explicara per quin motiu un nazi assassí no té dificultats per a participar en unes eleccions en què no poden participar milers de bascos que no han comès cap assassinat, per més que puguen donar suport a una organització que sí que n'ha comès.

Em sembla que si que es pot entendre. No em sembla correcte que un ex-pres no es pugui presentar a les eleccions. De fet, que no pugui, és excloure'l de la societat.

I Batasuna no es pot presentar perquè hi ha un problema polític i el senyoret Aznar va decidir excloure'ls de la societat, cosa que no ha resolt res perquè els problemes polítics es resolen amb política i no amb lleis forçades per la majoria aixafant la minoria.

Són casos diferents.

2 comments:

kapde ha dit...

Ja sé que dur la contrària és una opció ideològica força "irònica" si més no...

O més aviat, com tu dius: són casos diferents. Per tant, no barregem les coses.

Evitar que un assassí que ha "complert" amb la "justícia" però que no ha mostrat penediment ja que posteriorment va ser detingut en una operació contra grups neonazis és més que qüestionable.

Cal recordar les pancartes de "Guillem, Jódete" al camp del València fins i tot anys després de la seva mort?

Recordem que els Nazi a Alemanya van arribar al poder democràticament.

S'ha de permetre això? Des de la democràcia (tot i la baixa qualitat de la nostra) permetre destruir la democràcia?

Salutacions.

mai9 ha dit...

Si que és possible que democràticament decidim que ja no som una democràcia. De totes maneres, jo no ho recomano a ningú.