diumenge, 9 de setembre del 2007

Escriure l'entrada anterior (que potser no s'entén massa), m'ha fet veure les diferents posicions del Presidente Zapatero respecte un tema tan fàcil com un aeroport. No estem parlant d'ETA, estem parlant d'un maleït i simple aeroport. Passem, seguidament, a detallar les diverses posicions del kama sutra polític de ZP:

21 de Desembre 2006: Zapatero recolza que el Prat sigui intercontinental.

14 de Febrer: Zapatero afirma que el Gobierno apuesta por El Prat como 'hub' europeo junto a Barajas.

1 de Març: Zapatero diu que la Generalitat participarà en l'assignació de la nova terminal del Prat.

22 de Març: Zapatero afirma que la gestió del Prat correspon a l'Estat. El president reitera que la decisió sobre la T-Sud serà consensuada.

28 de Març: Zapatero afirma que està disposat a dialogar sobre el futur model de gestió aeroportuària d'El Prat.

28 de Març: El Govern [de la Generalitat] negociarà la gestió compartida aquesta legislatura.

2 de Juny: Zapatero se compromete a cambiar la gestión de los grandes aeropuertos [...] ha avanzado que este cambio supondrá que "la Generalitat tendrá una posición muy relevante en la gestión de El Prat en el futuro inmediato".

3 de Juny: Zapatero deixa per a la propera legislatura el promès canvi en el model de gestió del Prat. “Més enllà de ser un defensor de l’autonomia i de l’autogovern, els parla algú que creu que la descentralització crea riquesa, que és un estímul”, ha dit Zapatero.

5 Juliol 2007: el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, prometió el pasado martes que en septiembre se abordará la entrada de la Generalitat en el futuro consorcio que gestione el aeropuerto barcelonés.

8 de Setembre: La Generalitat y el Ayuntamiento desconocen el reparto de la T-Sur a semanas de ser asignada

Hi ha moltes coses que no lliguen en aquestes frases. No sé si dir-les o deixar que les llegiu, però si heu arribat fins aquí baix ja les hauríeu d'haver trobat, així que passarem a les solucions de l'enigma d'avui:

1 de Març, diu que la Generalitat participarà en l'assignació. 22 de Març, diu que la decisió sobre la T-Sud serà consensuada. 8 de Setembre, a falta de dues setmanes, la Generalitat i l'Ajuntament no saben res.

22 de Març, la gestió del Prat correspon a l'Estat. 2 de Juny, la Generalitat tindrà una posició molt rellevant en la gestió del Prat en un futur immediat. 3 de Juny, el canvi de model de gestió del Prat serà la següent legislatura. 5 de Juliol, al setembre s'abordarà l'entrada de la Generalitat en el futur consorci que gestioni el Prat.

I això és només comparant el que diu la mateixa persona, si cités el que diu AENA, Iberia i Fomento, hi ha tan poques coses clares que només tinc una cosa clara: els catalans no pintarem res.

En la ment de Zapatero segur que tot això té un sentit estricte i no hi ha cap contradicció, igual que el "apoyaré" de l'Estatut. Però per la resta de la humanitat, és un farsant. Un trilero. Espero, que tal com diu la Chacón, no tornem a tenir mai més un Presidente com Zapatero. Molt millor Aznar, com a mínim et putejava honestament.