dilluns, 10 de setembre del 2007

"La relación con Zapatero sólo seguirá siendo fluida si se cumple el Estatut"

Aquest titular està molt bé senyor Montilla. Però volem fets, no paraules.

LV- ¿cómo está la concesión de la terminal Sur y el desarrollo del aeropuerto?

JM- Está en fase de estudio. La Generalitat y AENA están evaluando las diferentes ofertas de las líneas aéreas. Estoy convencido de que el otorgamiento que hará el titular del aeropuerto, que es AENA, estará en línea con la valoración que haga el Govern.

Aquesta entrevista es va publicar el 2 de Setembre, i el 8 de Setembre es publicava la notícia que a la Generalitat no saben res de la Terminal Sud. A què juga senyor Montilla?

LV- También ha habido ciudades que decían que las iban a poner en marcha y no lo han hecho y entidades de cierto prestigio como el RACC que consideran que no es la manera más eficiente de luchar contra el tráfico y la contaminación.

JM- Admito que todo es discutible y que una asociación que agrupa a automovilistas no defienda que los ciudadanos vayan andando es normal. Pero repito que no es un invento nuestro. Hay ciudades importantes europeas que lo aplican.

Aquí està parlant de limitar la velocitat a 80km/h als voltants de Barcelona. És decebedor que prescindeixi del RACC perquè diu que defensa els conductors. I és decebedor que s'expulsi la responsabilitat dient que a altres ciutats també ho fan. No sembla President de la Generalitat, sembla un nen de P-3.

LV- ¿Cómo puede entender el ciudadano que se suprima en otras autonomías y en la suya no?

JM- Bueno, eso es por las mismas razones derivadas de la autonomía que tenemos. Yo no me apunto a pretender servicios suecos con impuestos de países tercermundistas, esto no es posible, sobre todo en un país como el nuestro, que crece y tiene muchas necesidades. Por lo tanto, soluciones alegres y frivolidades no haremos. Los servicios se pagan con los impuestos que se recaudan.

I això és el més important de tota l'entrevista. Aquí és on ens juguem els calers.

Madrid atrau herències catalanes que busquen pagar menys impostos

Si la fiscalitat de Catalunya no és competitiva, perdrem el tren en temes econòmics. Si els rics catalans se'n van a València o Madrid per motius econòmics, per motius econòmics l'economia catalana anirà malament.

La Generalitat no té ingresos. Els pocs que té venen de l'Impost de Successions. El País Basc i Navarra no tenen tampoc impost de successions. Què fem Montilla? Pressiones Madrid o pressiones els catalans?