dimecres, 17 d’octubre del 2007

Racó Català - López Tena: 'Ha començat el compte enrere cap a la inevitable independència catalana'

Oh, que bé! Jo ja estava cansat de tanta reivindicació. Com que és inevitable ja ens podem assentar tots, i esperar pacientment que arribi.

Si algun lector de la Jonquera la veu arribar, que avisi, que ens aixecarem per rebre-la.

[editat] Aquestes són les paraules originals:

Dijo Azaña que para mantener España unida había que bombardear Barcelona cada cincuenta años, método que calificaba de bárbaro pero efectivo. Los bombardeos ya no son posibles, y España no ha aprendido en su lugar el método de ganar la adhesión cordial e interesada de los catalanes. En el fondo, tanto da. Se ponga como se ponga, la independencia de Catalunya es ineluctable e inevitable. Mene Tequel Parsin. Ha empezado la cuenta atrás.

Home tu... No pot ser fer un titular amb paraules enganxades amb pega.

Ara farem un altre titular segons el mètode tradicional de corta, pinta y colorea:

López Tena: 'Dijo Azaña que para mantener España unida había que bombardear Barcelona cada 50 años. Ha empezado la cuenta atrás'

9 comments:

Anònim ha dit...

Llegeixo el teu bloc(g?) amb devoció diària, i t'he de dir que trobo tremendament desafortunat el que has comentat aquí sobre López Tena. Has fet l'error de tants periodistes espanyols, i és que t'has quedat amb el titular.

Rellegeix-te l'article i t'adonaràs que el titular és conseqüència del que diu l'article, no pas un punt que pugui o hagi d'aparèixer perquè sí.

De bon rotllo i tot això ...

mai9 ha dit...

Bé, el que diu López Tena a l'article, que certament no havia llegit, és el que ha dit altres cops a altres llocs. I d'haver-lo llegit quan el citava, no sé què hauria passat, però hauria pogut posar la cita amb la mateixa tranquilitat. El comentari hauria estat diferent. Ara ho editaré.

Dic que he llegit i vist altres coses d'Alfons López Tena i ja veia que mai havia dit res amb el to del que estava citant. De totes maneres vaig tirar pel dret.

Altres cops m'he refiat de titulars de Racó Català i algun lector m'ha tocat el crostó. En el fons els españols tenen raó quan pensen que aquí es difon una visió de la realitat ajustada als nostres interessos (em sembla que no ho diuen ben bé així, però és igual).

És per aquesta visió tendenciosa que vaig citar el titular directament i sense llegir res.

En el fons és igual si López Tena ho va dir així o aixà, perquè aquest titular reflecteix una visió que m'inspira el comentari que vaig posar. De fet, volia enllaçar amb un altre escrit que també havia ironitzat sobre com vam esperar que morís Franco, però per presa no vaig tenir tot el temps per buscar-lo.

En resum, ja m'olorava que Tena no era procliu a semblants declaracions, però el titular valia la pena retratar-lo, l'escrivís qui l'escrivís.

I tampoc passa res si cito un titular que tergiversa a López Tena. Encara que, certament, el meu comentari podia ser més interessant.

Gràcies pel teu interessant comentari :)

mai9 ha dit...

Aix, m'he deixat de dir que potser els españols poden dir coses de tergiversacions fetes a Catalunya, però evidentment, a Madrid todo és más grande.

Anònim ha dit...

Ep, que a mi no em sembla que Racó Català hagi tergiversat el titular eh ? De fet em sembla que la conclusió general de l'article del Tena és aquesta: que ja no ho poden parar, s'hi posin com s'hi posin.

Crec que Nació Digital (.cat) ha emprat un titular semblant.

Em referia només a que el titular és el resultat final de tot l'anàlisi de l'article, i per tant no és una cosa que arribi "per se" sinó que és una conseqüència lògica de tot l'argumentari.

No em sembla un titular desafortunat ni tret de context en aquest sentit, em sembla una bona conclusió. El que em semblava estrany era el teu comentari, que s'entén si no havies llegit l'article, però un cop l'has llegit no crec que la conclusió sigui que el titular és desafortunat; el que és desafortunada és la situació que Espanya ha generat, i que ara ja no pot parar, de descontent dels catalans, que abocarà a la independència.

Anònim ha dit...

Sóc jo altre cop. M'he oblidat de dir quelcom que volia que constés "en acta"; i és que sóc lector tant de Espanyes com de Racó Català, i n'estic molt content de tots dos, per tant no vull que s'entengui el meu primer comentari com a una crítica, sinó més com a un petit descuït.

Ningú no és perfecte i a tothom li pot passar (sense anar més lluny jo, fent el comentari, he donat la impressió que estava dient que el titular era tendenciós o tret de context, cosa que no volia).

Doncs això, a continuar treballant tothom, tu i ells, en la mateixa línia ! (ara sí, fins al proper comentar).

mai9 ha dit...

Sí, jo també sóc lector d'aquest bloc i de Racó Català. I bé, a mi si que em sembla que el titular dóna un sentit reivindicatiu a les paraules de Tena que no tenen al llegir l'article que ell ha escrit.

I si el titular és un bon resum del que diu Tena, llavors el meu comentari de la cadira té tot el sentit que tenia originàriament.

mai9 ha dit...

Saps, el que em sap més greu del que has dit (i que no em puc treure del cap) és que diguis que he estat "tremendament desafortunat".

Em sap greu perquè no m'agrada està desafortunat i menys tremendament. Però el motiu de fons és que tan López Tena (com jo, com tu, com tothom) som persones que diem coses. Uns dies estem d'acord, uns altre no. Estem d'acord "els uns" amb "els altres".

I ho dic així perquè no és que jo digui que l'altre s'equivoca. Sinó que faig un comentari, perquè crec que té sentit. I pot no tenir-ne. Rellegint-me he trobat coses que a mi tampoc em semblen bé.

Gairebé sempre només em quedo amb el titular, altres lectors també comenten que és esbiaixat.

L'objectiu principal d'aquest bloc és tenir constància del que es diu per no estar atrapat en les declaracions momentànies dels polítics. I sent això així em puc fixar en els titulars, perquè a tots els ciutadans ens arriba la informació que ens arriba. I quan m'adono que un titular no encaixa amb la realitat també ho dic, però no sempre me n'adono, com en aquest cas.

Anònim ha dit...

Continuem :P

Aviam si m'explico bé ... trobo que el que va ser "desafortunat" fou considerar que López Tena es treia de la màniga un "la independència ja arribarà i no cal moure ni un dit", quan en realitat el titular "La independència de Catalunya és inevitable" és la conseqüència lògica de l'article que va escriure a Público.

No entro pas a si opines blanc o negre sobre en Tena, cadascú pot opinar el que vol. El que em va semblar és que havies passat per alt que en Tena no va dir les coses a la babalà, com molts dels nostres polítics, que seuen i esperen a que la independència arribi sola. Ell va dir que arribaria, però com a conseqüència d'un seguit d'arguments, fets i esdeveniments dels que cita al seu article.

El que vaig trobar desafortunat és que el teu comentari insinuava que ell esperaria assegut a que arribés la independència, com a quelcom que passaria i punt, no pas com a conclusió d'una sèrie de fets (em sembla que dóno voltes al mateix eternament :P).

No volia pas convertir això en una discussió, perquè com deia no era la meva intenció criticar-te, només fer-te la observació sobre com arribava Tena a questa conclusió, que crec t'havia passat per alt.

mai9 ha dit...

no home, si no és una discussió.

en fi, quedem en que estem d'acord i ja està :)