dilluns, 3 de desembre del 2007

¿A qué juega la "clase" política?
Es lógico --cabe decir que es inevitable-- que decenas de miles de ciudadanos catalanes salgan a la calle para demandar vergüenza a los responsables de la Administración. Pero en esa marcha sobran los señores Pujol, Maragall, Mas, Carod-Rovira y demás corresponsables del caos.
Porque ellos --junto a otros de sus respectivos partidos y sucesivos gobiernos autonómicos-- son los responsables de las graves deficiencias que acusa el transporte público en Cataluña, sobre todo el ferroviario.

Ja tenim la primera visió espanyolista tipus "els polítics catalans perjudiquen els pobres ciutadans españols que viuen a Catalunya". Sinònim de "els catalans no saben votar".

Els ciutadans españols es queixen del xantatge al que es veuen sotmesos els polítics españols per part de la minoria nacionalista que condiciona. La realitat des de la perifèria és que els polítics españols prescindeixen de Catalunya si els polítics catalans no tenen alguna capacitat de decisió a Madrid.

Els polítics catalans han de negociar cara a cara amb els polítics españols. Els polítics españols no inverteixen a Catalunya perquè creguin que s'ha d'invertir. Inverteixen només si estan condicionats pels vots de Catalunya. I això encara té una volta més: Al final no és que tota Catalunya sigui nacionalista, al final només els polítics nacionalistes defensen Catalunya.

Quina cara li ha de quedar a una colombiana quan veu que a una manifestació perquè funcionin els trens no hi van els dos partits estatals? La colombiana dirà: "oiga, pero no me habian dicho que los nacionalistas eran tan malos? Lo digo porque a mi tambien me gustaria que funcionaran los trenes". I li respondran: "Si, pero esta manifestación es interessada. No se manifestan por los trenes, esos quieren la independencia". I llavors la meva colombiana imaginària dirà: "Y usted cree que con la independencia mejorarian los trenes?". I en aquest punt l'español acusaria a la colombiana de fer servir las señas de identidad como remedio ante el colapso.

Si voleu seguir llegint podeu llegir el comentari deixat a la notícia citada

8 comments:

Im-Pulso ha dit...

Si el meu comentari es el propi d'un espanyolista...
Tanto me da que Pujol y Maragall sean catalanes, indochinos o castellanos, fueron los máximos responsables de la Generalitat y --junto a los ministros de Fomento-- son los corresponsables del caos que los catalanes han sufrido y sufren. ¡Pero a la manifestación de ayer fueron Pujol y Maragall, no los ministros!
Resuta un tanto grotesco que acudieran a protestar los corresponsables del caos motivo de protesta.
En ese aspecto, españolismo y catalanismo nada tienen que ver... ¡En mi opinión! Naturalmente,usted puede pensar lo que considere oportuno y relacionar una y otra cosa. Saludos.

mai9 ha dit...

Bé, no ho sé si el seu comentari "és el propi d'un espanyolista", dic que la visió és españolista. Disculpi si li sembla un simple matís semàntic. El que passa és que fa un cert temps que el llegeixo i no m'ha semblat que sigui españolista, però el que entenc de les paraules que ha escrit si que em sembla una visió españolista.

Em fa mooooolta gràcia això que diu de "corresponsables". Ja sé que vostè escriu des de Galícia, però sàpiga que a Catalunya, la "cooficialitat" del Català i la oficialitat del Castellà vol dir que per l'Estat només és oficial el Castellà i el Català és una simple mania.

I el mateix passa amb les infraestructures. Vostè no sap que la gran participació catalana en l'assignació de la nova terminal sud de l'aeroport del Prat va ser un simple viatge de 4 catalans "corresponsables" a Madrid una setmana abans de repartir el meló?

Quan abans comencem a parlar clar, millor.

Im-Pulso ha dit...

No tinc cap interés en mantindre una polémica que em sembla inútil i que tots dos --crec-- hem enverinat.
Tinc el convenciment de que podríem estar d'acord en molts aspectes relacionats amb el paper de l'Administració central, ¡pérò non només amb Catalunya!
Tots sabem --no fa falta ser nacionalista-- que durant el periode 1996-2005 els ministeris van invertir vuit vegades més a les infrastuctures de les comunicacións (ferrocarril, aeroports i carreteres) a la comunitat de Madrid que a Catalunya, i 19 vegades mès a Madrid que a Galicia. Així i tot, la Generalitat (i la clase dirigent catalana) te la seva cuota de responsabilitat, igual que la va tenir la Xunta (i la clase dirigente galega) en el desastre del "Prestige".
Em sembla poc constructiu eximir sempre de responsabilitats als dirigents autonòmics, siguin del partit que siguin.
Per últim, si s'ha sentit ofés amb les meves parules pot tindre la seguretat de que ha estat sense intenció --he esborrat els comentaris que habiem penjat al meu blog--.
[NOTA: Lamento que mi catalán escrito se haya deteriorado gravemente, hace ya 20 años que salí de Cataluña y ahora sólo lo hablo con mis hijos y con los amigos que conservo Barcelona, pero dejé de escribirlo hace años y años]

mai9 ha dit...

Bé, haig de dir que lamento molt que hagi esborrat els seus comentaris i els meus. Si no li agrada el que va dir vostè, ho pot retirar i disculpar-se si vol, però no esborrar-ho. El que jo vaig escriure ho subscric plenament, i em sap greu que ho hagi esborrat.

Quan diu que estarem d'acord en el paper de l'Administració Central però no només amb Catalunya, li haig de dir que si que estarem d'acord, però jo puc seguir parlant només de Catalunya. Parli vostè de Galícia si vol. I parli de Catalunya també si vol. Jo també parlo de Galícia quan vull. I això no és etnicisme racista radical ni que Catalunya sigui lo millor del món mundial i no sé què més, això és que cada u parla del que li sembla bé.

I no m'he sentit ofès amb les seves paraules, però les he trobat fora de lloc.

El tema dels polítics catalans: la meva impressió és que els polítics catalans fan el que poden (com a tot arreu), però els polítics españols els importa una puta merda què passi a Catalunya perquè ja se'n preocuparan els polítics catalans. Evidentment els que manem són els españols i per això alguns polítics catalans porten mil anys reclamant poder polític. I li diré una cosa que si jo fos etnicista no li diria: puc estar d'acord en que els polítics catalans s'han dedicat en escreix en polítiques identitàries (TV3 aquí, el català per allà, etc), però és que si no tenim poder polític (perquè està a Madrid) l'únic que podem fer és: folklore.

I tranquil amb el seu català, encara que faci 20 anys que va marxar de Catalunya, l'escriu vostè molt millor que no pas jo el Castellà que en ma vida he estat a Castella.

mai9 ha dit...

I si vols pots llegir el que penso dels equilibris dels polítics catalans amb això dels trens i la responsabilitat política i el traspàs de competències que es faran quan plaguin al senyor Z de ZP.

mai9 ha dit...

Senyor Félix Soria, si vol escoltar la resposta de Jordi Pujol sobre la seva responsabilitat i el fet que anés a la manifestació. Minut 31:30 de l'entrevista d'avui al programa "Els Matins" de TV3.

Im-Pulso ha dit...

Sólo quiero matizar que su comentario a mi "post", enviado a Im-Pulso, no ha sido borrado; de forma que su opinión (la de Spain News) ha sido respetada. Lo único que he suprimido es un comentario posterior mío --que considero innecesario-- así como a los comentarios a ese comentario mío --que no eran sólo suyos, pues ya había otro tipo de nacionalistas que se habían sumado a la polémica para aprovechar la coyuntura y dar rienda suelta a ciertos anticatalanismos basados en el enfrentamiento por el emfrentamiento--.
Por otro lado, he visionado el vídeo que usted ha enlzado en el que interviene el señor Pujol.

mai9 ha dit...

Bé, vostè ha esborrat un comentari meu que responia a "Sergio G. Rabadá". I era un comentari del tot innofensiu (si no recordo malament) i que, a més, vostè va aprovar. Va ser la seva resposta a aquest comentari meu (avui esborrat) el que va fer saltar les xispes, i tot i que el vaig llegir molt ràpid, vaig respondre dient que jo no era ni etnicista, ni gilipollas, ni catalan verdadero ni res d'aquestes coses (que jo entenia que estava dient vostè de mi).

Els altres posteriors comentaris del que vostè anomena "otro tipo de nacionalistas" jo no els vaig ni veure. I bé, si vostè ha configurat el seu bloc per pre-aprovar els comentaris, doncs no els aprova i problema solucionat. En aquest bloc jo també he esborrat comentaris de gent que insulta.

De totes maneres, no em sembla bé que vostè esborri els comentaris i després digui que tan vostè com jo "hem enverinat" una "polèmica".