dilluns, 23 d’abril del 2012

Atrur Mas: 'La soberanía fiscal llegará en cualquier caso'
Ha llegado el momento. El president de la Generalitat pasará a la ofensiva y emprenderá la difícil campaña que convencer al Gobierno de Mariano Rajoy de la necesidad de que Catalunya cuente con un pacto fiscal que mejore su financiación y aligere el peso que soporta desde que llegó la crisis económica.

Aquests de La Vanguardia ens prenen el pèl. Ha llegado el momento?

el president ha desvelado que tiene pendiente una reunión con Rajoy en la que le explicará la propuesta de pacto fiscal

Clar, potser si li explica els españols decidiran que ja n'hi ha prou d'explotar Catalunya com si fos una colònia overseas.

"Quiero explicar al presidente Rajoy la transcendencia del pacto fiscal y eso requiere poca presión pública y mucha claridad de exposición".

L'última vegada que va parlar amb el Presidente de España va ser amb el ZP per l'Estatut i ja sabem com va acabar.

"Yo deseo que sea a través de un pacto, pero el objetivo de la soberanía fiscal llegará en cualquier caso porque el 70% de los catalanes así lo quiere. En esto no hay fragmentación social"

La típica explicació del català: "no ens poden dir que no".

Artur Mas, per què ets tan poc polític? No en saps de política. No tens lideratge ni sent el president des de fa 10 anys del partit que guanya les eleccions a Catalunya des de fa 30 anys. Lideratge no és que tots es posen a correr i tu arribes primer. Lideratge és que tu camines cap a un lloc i la resta et segueix perquè val la pena anar cap on vas tu. I en el teu cas, tothom sap que no va enlloc on tu vas. Ni que hi arribis valdrà la pena. Ni l'Estatut va valdre la pena, ni el pacte fiscal. Tot són moviments que no van enlloc. Seguiré esperant el polític que faci un pas, un sol pas ni que sigui, que ens porti a algun lloc.