dimarts, 5 de juny del 2007

Ofensiva ultracatòlica contra la matèria de Ciutadania
L'associació Professionals Per l'Ètica, que lidera en línia amb l'ala més conservadora de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) l'objecció de consciència contra la nova assignatura d'Educació per a la Ciutadania, va acusar ahir les comunitats governades pel PSOE i el País Basc de preparar amb aquesta assignatura una "formació moral i ideològica a la carta" i d'excedir-se en continguts sobre educació sexual.

[...]

"En el cas d'Andalusia s'usa reiteradament el terme preferències sexuals en comptes de sexe o orientació sexual"

Al final no sabré què sóc, potser sóc ultracatòlic i no ho sabia?

No m'agrada gens l'assignatura: "Educació per a la Ciutadania". Jo he crescut ben crescut i no l'he feta mai. És més, a aquests "professionals de l'Ètica" els vull dir que vaig fer la seva assignatura durant tres anys a batxillerat i no em va servir de res. Era una pèrdua de temps i tots els alumnes i professors ho sabíem. Tampoc necessito ningú que m'ensenyi què és ètic, ok? (Mare meva, la de llibrots imbècils que llegíem: "Ah, així no és ètic que en Jordi estomaqui el Joan?)

De fet, estic segur que els actuals 'professionals per l'ètica' són els tous que es van passar a l'ètica quan s'havien d'inventar alguna cosa per substituir les classes de religió.

Siguem sincers, la nostra societat és una merda quan perquè la gent surti més o menys civilitzada no n'hi ha prou en fer matemàtiques i literatura i s'ha de fer "educació per la ciutadania". Jo ja m'imagino el capítol "democràcia i ciutadania": "Avui explicarem que els ciutadans anem a votar cada 4 anys, encara que també es pot no anar a votar i exercir el teu dret a la abstenció, i també es pot fer el "vot nul polític" o el vot en blanc. Totes aquestes opcions són molt respectables i no farem mofa de qui les exerceixi." Evidentment els professors de tan lloable assignatura tindran quinquenis i sexenis i trienis i quaternaris, i hauran de passar unes oposicions on hauran de demostrar que s'han llegit tots els llibres d'ètica, ciutadania i derivats làctics, i que els poden resumir, interrelacionar, situar en el temps, assignar-los individualment a moviments socials concrets, i fer-ne un moral amb dacs.