dilluns, 15 d’octubre del 2007

DSC00375

La banalització de l'ensenyament. Aquest seria el títol si aquest bloc tingués títols.

A la foto tenim la pàgina 37 del diari La Vanguardia del dia 10 d'Octubre, secció "tendencias". El Nom de la secció és superadequat. Va passar que el director d'un institut de Málaga va expulsar un alumne per haver agredit un altre alumne. Fins aquí la "normalitat". La notícia és que, després, el germà de l'expulsat va apallissar el director de l'institut. Fins aquí la notícia. El que no para de rebotar-me pel cap és la foto. L'institut -convertit en Parc Temàtic- celebra el 8 de Març "dia de la dona" (com el 31 d'octubre celebraran Halloween). Mentrestant, els alumnes van a hòsties.

Això em recorda que fa un temps vaig anar al teatre i vaig seure davant d'una nena que no parava de parlar. Li vaig haver de dir dos cops que callessin (a la nena i la presumpta mare), i la dona em va preguntar si estava en contra de fomentar l'hàbit d'anar al teatre entre els nens. Jo li vaig respondre que em sembla molt bé que vagin al teatre però callats.

L'arrel de les dues situacions és la refutuda mania esquerranosa de fomentar coses prescindint de la cosa. Dones la pallissa als nens amb collonades com el dia de la dona, i al final els nens apallissen el director. Fomentes l'hàbit d'anar al teatre entre els nens i al final ningú té l'hàbit d'estar-se callat al teatre.