dimarts, 25 de desembre del 2007

Remember those 400 'Scientists' Against Global Warming?
Turns out it's a very sketchy list including a lot of economists.

Ei, nosaltres també tenim el nostre economista en contra l'escalfament global. Encara que tinc la impressió subjectiva que amb els anys s'ha fet menys anti-escalfament global:

17 Agost 2002:
Cambio Climatico, Calentamiento Global
A pesar de que no hay unanimidad entre los científicos, los defensores de la teoría del calentamiento global parecen haber convencido a la prensa y a la ciudadanía de que el problema está ahí.


17 Abril 2007:
Canvi Climatic V: Entre Unos y Otros
En el debate sobre el cambio climático hay tres tipos de actores: en un extremo está una minoría que niega la evidencia científica del calentamiento global. En el otro extremo está una gran cantidad de gente que exagera los hechos científicos demostrados, que toma las predicciones basadas en modelos poco fiables como si fueran verdades inapelables, que atemoriza a la población augurando cataclismos varios, que insulta y desacredita a los discrepantes y que, después de cada tormenta, demanda irreflexivamente la implementación del protocolo de Kyoto. Y a mitad de camino entre unos y otros existe gente que intenta analizar el problema racionalmente

Així com tenia la impressió que el Sala i Martín era negacionista de l'escalfament global causat per humans, jo m'inclino més per pensar que si que és un problema.

He mirat el vídeo que enllaça Xavier Sala i Martin que ell diu "posa en dubte el pamflet d'Al Gore". I francament, trobo molt més pamfletari el vídeo que no pas la peli d'Al Gore.

De totes maneres vull dir una cosa: la revolució francesa va passar en un pic de bonança entre la població. És a dir, es van revoltar quan estaven bé, no quan passaven gana. I en aquest cas pot passar el mateix. És a dir, mentre vivim la mar de bé anant en cotxe a tot arreu, volem canviar-ho.

I també vull dir una altra cosa: A mi m'és igual si la natura o els animals tralarí o tralarà (ok, no m'és igual, però estic posant un exemple :P), el que si que vull és anar a passejar per Collserola i banyar-me a la platja. I tan a Collserola com a la platja hi ha papereres per tot arreu, i ho dic perquè a la natura no n'hi ha de papereres. I si per qualsevol motiu desapareixen les platges, s'embruta l'aire, els boscos s'assequen, l'aigua esdevé escassa, el forat de la capa d'ozó creix i els pols es desglacen, doncs jo no estaré content. I per això, tan el vídeo d'Al Gore com l'enllaçat que t'ensenya altres gràfiques que demostren el que diuen: no m'importen.

I una última cosa: la ignorància és la base de la nostra societat. Vaig llegir que científics de l'època nazi havien 'descobert' que podien detectar jueus amb un simple analisi d'orina.